• Voor 23:59 uur besteld morgen in huis
  • Gratis bezorging in NL & BE vanaf 59,-
  • Grootste assortiment uit voorraad leverbaar
  • PostNL afhaalpunt: kies zelf wanneer je afhaalt
  • Gratis bezorging in NL & BE vanaf 59,-

Soms vraag je jezelf gewoon wat dingen af....

Klik op een vraag voor het antwoord:Veel gestelde vragen bij Anza Pro shop

  • Wanneer ga ik mijn bestelling ontvangen?

    Volg jouw bestelling op de voet

    • Wil je weten waar jouw bestelling is en wanneer die precies geleverd wordt?
    • Is je bestelling incompleet geleverd?
    • Opzoek naar de factuur van je bestelling?

    Vind het antwoord dan makkelijk zelf!
    Bestelling_volgen_goed

    Nog geen bestelling gedaan?

    • Tijdens het bestellen kun je in de winkelmand de verwachte leverdatum van je bestelling vinden.
    • Op het moment dat alles op voorraad is geldt in de meeste geval de regel 'voor 23:59 besteld = morgen in huis' 
    • Op het moment dat je bestelling niet in zijn geheel op voorraad is, dan kun je in de winkelmand de uitgestelde leverdatum vinden.

    Ps. in de orderbevestiging vermelden we ook altijd de verwachte leverdatum

  • Moet er btw over verzendkosten worden betaald?

    Het antwoord is: Ja!

    Als jij verzendkosten aan je klant berekent, moet de klant hier btw over betalen. 

    Je berekent altijd btw over het totaalbedrag op de factuur. Dit is dus inclusief de verzendkosten. Hierbij horen ook zaken als verzendkosten, reiskosten, telefoonkosten en verpakkingskosten.

    Waarom moet ik btw rekenen over verzendkosten?

    Er is een belangrijke en duidelijke reden waarom de Belastingdienst dit vraagt. 

    Als je geen btw over de bezorgkosten zou moeten betalen, zou je belasting kunnen ontduiken. Je kunt er dan namelijk voor kiezen om een lager bedrag voor de goederen te rekenen en voor hogere verzendkosten.

    Hiermee zou je over een lager bedrag btw hoeven te betalen en dat wil de Belastingdienst voorkomen. Daarom zijn bezorgkosten niet btw-vrij.

    Welk btw-tarief moet ik toepassen voor verzendkosten?

    Je gebruikt het btw-tarief dat geldt voor de goederen op de factuur. Dit kan dus het hoge btw-tarief zijn of het lage.

    Het btw-tarief dat je gebruikt om verzendkosten te belasten is variabel: 0%, 9% of 21%. Het tarief dat je toepast, is afhankelijk van het soort goederen dat je verstuurt. Voor de verzendkosten van het pakket neem je het btw-tarief dat geldt voor de producten die je verzendt. 

    Voor de meeste bedrijven die handelen binnen Nederland geldt het hoge btw-tarief van 21%. Mocht je niet weten of jouw producten in de btw-categorie hoog of laag vallen of hoe je de btw moet bereken, check dan de website van de Belastingdienst.

    Goed en fout (voorbeeld)

    Hieronder vind je een simpel voorbeeld van een goede en een foute berekening op de factuur wat betreft btw bij verzendkosten. Voor het voorbeeld hebben we een btw-tarief van 21% gebruikt. 

    Hoewel het verschil klein lijkt, kan het bij veel verzendingen aan het einde van het jaar flink in de papieren lopen.

    BTW voorbeeld

     

  • Kan ik een intracommunautaire (0% btw) levering krijgen?

    Wanneer je aan de gestelde voorwaarden van de Belastingdienst voldoet dan kun je dit bij een levering in België gewoon aangeven in de winkelmand. Wel doen we even een snelle check van je BTW nummer.

    Hoe werkt een 0%-tarief bij export naar andere EU-landen? 

    Hiervoor dient voldaan te worden aan de volgende 2 voorwaarden:

    • Het afleveradres is in een ander EU land dan Nederland.
    • De organisatie heeft een zakelijk BTW nummer in het land waar de goederen naartoe gaan.

    Een geldig EU BTW nummer dient op de bestelpagina in te worden ingevuld.

  • Kan ik als zakelijke klant op factuur bestellen?

    Maar natuurlijk, we werken samen met Billink, deze optie kun je kiezen tijdens het afronden van je zakelijke bestelling.

    Billink   (gekozen tot beste achteraf betaalmethode van Nederland)

    In de zakelijke markt gaat het vaak om veel grotere bestelbedragen dan bij consumenten. Hiervoor heb je dus ook een betaalmethode nodig die grote bedragen kan verwerken. Billink is de enige in de markt met een limiet tot €10.000 (incl btw) voor zakelijke bestellingen. 

  • Kan ik ook gewoon langskomen om een bestelling op te halen?

    Wanneer je online een bestelling plaatst kun je bij "verzendwijze" kiezen voor: Afhalen magazijn.

    Je krijgt dan bericht wanneer het pakket klaar staat om afgehaald te worden, we hebben alvast 2 parkeerplekken (pick-up) voor je gereserveerd!

    Zomaar aankomen voor een koker kit is helaas niet mogelijk

  • Worden er extra tuitjes meegeleverd bij mijn bestelling?

    Jazeker,
    Extra tuitjes zijn bij Kitcentrum.nl een gewone zaak... 

  • Kan er in België geleverd worden?

    Tijdens je bestelling kun je kiezen voor afleveren in België, ook kun je ook een PostNL / Kariboo afhaalpunt selecteren indien nodig.

  • Hoe kan er kit uit de achterkant van je koker komen?

    Dit kan via de volgende formule:

    Snijd de koker niet helemaal open + Snijd de tuit niet af + Druk heel hard! (foto 1)

    Liever de kit uit de tuit...?

    Zorg er dan voor dat je de koker helemaal hebt opengesneden, de tuit afgesneden hebt en je rustig de kit uit de koker drukt. Een goede kitspuit gaat zeker helpen! (foto 2)

    Extra tip: Een scheve stempel (kapotte kitspuit) kan de zuiger van de kitkoker schuin drukken. Zo kan er ook een veeg kit in de koker blijven. Dit herken je meestal door deuken en kit aan één kant van de zuiger. (foto 3)

     

                                   Foto 1                                                                       Foto 2                                                                 Foto 3

  • Word ik op de hoogte gehouden van mijn bestelling?

    De hele dag worden er orders gepicked, het kan dus zijn dat je al na een paar minuutjes een track & trace link in je mailbox hebt.

    Soms wordt je bestelling door onze avondploeg gepicked, dan kan het zijn dat de track & trace er later is.

  • Als er bij een product 'op voorraad' vermeld staat, is dat dan ook zo?

    Ja, dat is zo....

    Wanneer er bij een product staat "op voorraad" dan zijn deze aanwezig in ons magazijn, we laten je ook zien al voor je gaat bestellen wanneer er te weinig voorraad is voor jou bestelling. We geven je dan een indicatie wanneer deze geleverd kunnen worden.

  • Kan ik een bestelling retour sturen?

    Ja Jeur!

    Daar hebben we een speciale pagina voor, hier kun je makkelijk je retour aanmelden: 
    www.kitcentrum.nl/retour

  • Waarom kunnen PUR(schuim) producten niet retour worden genomen?

    Wanneer Purschuim "achtigen" langer plat hebben gelegen (iets wat we niet kunnen controleren - behalve in ons magazijn), kan het interne ventiel dicht/vast gaan zitten.

    Deze blikken zullen na enige tijd niet meer te gebruiken zijn... en dit soort retourproducten wil je zelf ook liever niet geleverd krijgen, toch?

  • Moet ik altijd een bestelling online invoeren?

    Dat klopt, we zijn geen fysieke winkel en hebben geen fysieke kassa!

    Dus vooraf je bestelling plaatsen en kiezen voor: Afhalen magazijn

  • Is Kitcentrum.nl telefonisch te bereiken?

    Tuurlijk! Tijdens kantooruren zijn onze kitexperts telefonisch goed bereikbaar, zie ons telefoonnummer onderaan de pagina of op de contactpagina. En een e-mail sturen kan natuurlijk ook altijd ;)

  • Door wie worden de pakketten bezorgd?

    Wij verzenden onze pakketten via PostNL, DPD en Trunkrs

    PostNL - Wikipedia                           Internationale pakketdienst voor versturen van pakketten - DPD Belgium      Trunkrs B.V. | Thuiswinkel.org

  • Waar kan ik een klacht melden?

    Dat mag telefonisch, of via info@kitcentrum.nl, dan zoeken we samen een oplossing...

  • Is er ook een spoedservice mogelijk?

    Dat is het zeker! In dit geval kun je ons altijd bellen om te kijken wat de passende mogelijkheden zullen zijn. 

  • Hebben jullie ook een kortingscode?

Staat je vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op!